Acordare garantie.

In Romania, garantia se aplica autoturismelor Hyundai in conformitate cu O.G. nr. 21/ 1992 cu toate modificarile si republicarile ulterioare si OUG nr. 140/ 2021, implicit tuturor componentelor si dotarilor de prim montaj, cu care a fost vandut autoturismul si care prezinta defectiuni de fabricatie.

Garantia autoturismului este acordata si asigurata de producator, Hyundai Motor Company, prin intermediul Hyundai Auto Romania si/ sau reprezentantii autorizati Hyundai ai acestuia. Astfel, Hyundai Auto Romania si/ sau reprezentantii autorizati Hyundai isi rezerva dreptul deciziilor finale pentru orice tip de cerere in garantie.

Limitari garantie Hyundai:

  • 2 ani (de la livrare) – agentul frigorific al instalatiei de aer conditionat;
  • 2 ani (de la livrare) – baterie acumulatori de 12V;
  • 2 ani (de la livrare) – baterie auxiliara sisteme: OTA, CCS, etc (daca exista in dotare);
  • 2 ani (de la livrare) – baterie sistem Pan-European eCall (daca exista in dotare);
  • 3 ani (de la livrare in limita a 60.000 km) – sistem audio / AVN (display si butoane comanda, unitate audio, difuzoare, amplificator, antene, mufe USB, microfon);
  • 5 ani (de la livrare) – vopseaua cu urmatoarele limitari de timp, functie de natura defectiunii:
    • 5 ani (de la livrare) pentru: rugina, cojire, inflorituri;
    • 2 ani (de la livrare) pentru: lipsa luciu, diferentiere nuanta, aparitia de pete, scurgeri, incretire, subtierie strat vopsea, fisuri;
    • 2 ani (de la livrare) pentru: ciobiri, impuritati sau ciupituri ale stratului de lac.
  • 2 ani in limita a 20.000 km - pentru consumabile: placute de frana, disc ambreiaj, bujii, lamele stergator, curea transmisie, filtru aer, filtru combustibil,
    becuri (doar pentru defecte de material sau de fabricatie).


ATENTIE!

  • Garantia se acorda doar pentru piesele sau subansamblele care prezinta defecte de fabricatie sau defecte de material.
  • NU se acorda garantie pentru defectele aparute ca urmare a uzurii in timp sau a exploatarii necorespunzatoare a autoturismului.

Garantia acordata nu acopera urmatoarele:

1. Componentele autoturismului daca se constata:

  • o utilizare si o intretinere necorespunzatoare a acestora;
  • efectuarea de reparatii necorespunzatoare;
  • absenta efectuarii serviciilor de intretinere conform planului stabilit de catre producator in MANUALUL PROPRIETARULUI si/sau lipsa inregistrarii acestora in prezentul PASAPORT SERVICE;
  • alterarea inregistrarii sau inlocuirea ceasului kilometraj si la care numarul de kilometri parcursi nu poate fi determinat cu exactitate;
  • modificarea constructiva a acestuia (montare instalatii speciale si/sau soft neaprobate de producatorul Hyundai Motor Company, fara a se limita la acestea).

2. Anvelopele care echipeaza un autoturism Hyundai nou sunt garantate direct de catre producatorul acestora. Pentru a beneficia de garantie trebuie sa prezentati anvelopele unui reprezentant autorizat de anvelope local. Daca este necesar, Hyundai Auto Romania sau orice reprezentant autorizat Hyundai va poate oferi asistenta pentru orice reclamatie privind anvelopele.

3. Orice piese sau costuri de reparatie legate de serviciile de intretinere stabilite si recomandate de producator,
inscrise in MANUALUL PROPRIETARULUI si acest PASAPORT SERVICE.

4. Servicii normale de intretinere ca: reglajul sistemului de directie (paralelism si echilibrare roti), reglarea motorului (sistem alimentare combustibil si injectie), reglarea sistemului de iluminare (faruri), inlocuirea pliculetelor absorbante din faruri, becurilor, sigurantelor, curelelor, a contactelor electrice de orice tip, a sabotilor si garniturilor de frana, a filtrelor, a lubrifiantilor si a lichidului de racire.

5. Orice defectiune ce a aparut ca urmare a neprezentarii la service pentru inlaturarea unui defect ce a dus la aparitia celui pentru care se cere lucrarea in garantie.

6. Presupusul defect care nu a rezultat direct din cauza unui defect de fabricatie sau care nu afecteaza calitatea sau functionarea autoturismului.

7. Defecte care decurg din utilizarea de piese si accesorii Hyundai neomologate sau fara documente de provenienta sau utilizarea de lubrifianti, fluide sau combustibili care nu respecta specificatiile recomandate de producator in MANUALUL PROPRIETARULUI si acest PASAPORT SERVICE.

8. Orice defectiune cauzata de accidente de orice natura ar fi acestea sau care au la baza cauze naturale precum: precipitatii, salinitate, grindina, furtuna, trasnete, expunere indelungata la lumina solara, picaturi, etc.

9. Deterioarea vopselei, a farurilor, a lampilor, a grilei fata si / sau a geamurilor ca urmare:

  • a actiunii factorilor externi: ploi acide, substante chimice, socuri mecanice, excremente pasari, insecte, seva de copaci, precipitatii industriale, sare, grindina, furtuni sau alte calamitati, etc.
  • a actiunilor elementelor aflate pe sosea (nisip, pietris, praf sau moloz) din care rezulta ciobirea stratului de vopsea sau a geamurilor.
  • vopseaua si lacul protector al jantelor sunt supuse in mod direct actiunii factorilor corozivi si abrazivi de pe carosabil (sare,nisip,bitum,etc). In sezonul rece cand este imprastiat material antiderapant pe carosabil se recomanda spalarea acestora cu solutia alcalina dupa fiecare drum parcurs in aceste conditii astfel incat sa se indeparteze materialele corozive de pe suprafata acestora.

10. Rugina aparuta la componentele urmatoarelor sisteme: directie, franare, suspensie, evacuare, grup motopropulsor, precum si la alte elemente netratate constructiv impotriva coroziunii.

11. Defecte de aspect exterior, care nu sunt vizibile decat daca sunt amplificate prin intermediul unor mijloace speciale sau care sunt considerate de natura estetica minora, neavand nici un efect de calitate asupra aspectului general al autoturismului, sau care reprezinta finisaje standard anticipate de producator.

12. Uzura normala (uzura progresiva prin folosinta indelungata) a tapiteriei interioare, volanului, manetelor de comanda si a altor elemente care se afla la dispozitia soferului si a pasagerilor.

13. Zgomote sau vibratii cu amplitudine sau frecventa scazuta, care sunt considerate specifice pentru caracteristicile autoturismului.

14. Scurgeri usoare de lubrifianti sau lichide care nu influenteaza scaderea semnificativa a nivelului acestor fluide, din zona garniturilor de etanseitate.

15. Decalaje sau orice alte defecte care se incadreaza in tolerantele de fabricatie permise si acceptate de catre producator.

16. Pierderi cauzate proprietarului/utilizatorului de nefolosirea autoturismului pe perioada de timp cat acesta s-a aflat imobilizat pentru reparatie in service-ul autorizat Hyundai.

17. Cheltuielile suplimentare de cazare, inchirierea unui vehicul si alte cheltuieli de deplasare, pierderea de beneficii sau alte daune ce pot aparea ca urmare a nefolosirii autoturismului.

18. Uzura normala in exploatare in special a elementelor de directie si suspensie, care NU prezinta defect de material, de montaj sau de fabricatie.


Anexa:

Conditii ce trebuie indeplinite, insa fara a se limita doar la acestea, pentru a beneficia de o lucrare in garantie:

1. Piesele sau subansamblele defecte sa faca obiectul garantiei.

2. Autoturismul sa fi fost utilizat conform recomandarilor si instructiunilor de intretinere date de producator in MANUALUL PROPRIETARULUI.

3. Autoturismul sa nu fi fost modificat constructiv (modificari cu consecinte asupra caracteristicilor tehnice de prima echipare ale autoturismului, pentru care exista omologarea de tip emisa de autoritatea rutiera), sa nu fi fost utilizat pentru activitati de curse sau raliuri, transport marfuri (daca autoturismul nu este destinat acestui scop).

4. Incarcarea autoturismului sa nu depaseasca limitele admise de producator.

5. In PASAPORTUL SERVICE sa fie evidentiate in mod corect si la zi toate operatiile de service si intretinere conform planului stabilit de catre producator in MANUALUL PROPRIETARULUI.

6. Daca la autoturismul detinut apare o defectiune, va revine obligatia de a va prezenta, in cel mai scurt timp posibil (conform detaliilor din Manualul Proprietarului), la un reparator autorizat Hyundai, eventual incetarea utilizarii autoturismului defect (daca este cazul) limitand astfel efectul defectiunii. Autovehiculul nu mai trebuie utilizat in cazul aparitiei unor defectiuni majore sesizabile (ex. zgomot puternic motor, trepidatii anormale in functionare, fum in exces, lipsa de ulei in motor sau transmisie, lipsa presiune de ulei in motor, etc). In astfel de situatii se va contacta serviciul HYUNDAI ASISTENTA (https://www.hyundai-motor.ro/asistenta-rutiera-hyundai).

7. Orice piesa remediata sau inlocuita sub incidenta conditiilor de garantie ale autoturismului va beneficia de garantie pe perioada de valabilitate ramasa din garantia aplicabila initial, dar nu mai putin de 24 luni de la data montarii acesteia.

8. Toate piesele si accesoriile originale Hyundai comercializate/montate/inlocuite sunt garantate 24 luni de cand s-a efectuat inlocuirea sau montarea acestora, cu exceptia celor de la capitolul „Ce nu este acoperit de garantie” si consumabilelor mentionate in capitolul “Limitari garantie Hyundai”. Pentru evitarea oricarui dubiu, aceasta garantie nu acopera defectele care rezulta din instalarea necorespunzatoare sau incorecta a pieselor sau accesoriilor Hyundai originale relevante.

9. Garantia vopselei si anticoroziune se acorda doar in urmatoarele conditii:

  • autoturismul a fost verificat anual de catre un service autorizat RAR pentru integritatea stratului de protectie anticoroziv;

  • autoturismul nu a suferit reparatii ale caroseriei;

  • stratul de protectie sau vopsea nu au fost deteriorate prin contactul cu obiecte dure.

10. Parbrizul / luneta si toate geamurile autoturismului dumneavoastra sunt acoperite de garantie doar pentru urmatoarele defecte de fabricatie: decolorari; aparitia de aer intre straturi; defecte optice de reflectie / refractie.

11. In cazul neutilizarii indelungate a autovehiculului, acumulatorul si sistemul de incarcare al acestuia trebuie verificate la un service autorizat RAR la interval de cel mult 3 luni.